Jak hrát EverStep

V tomto návodu se seznámíte se základy taneční hry EverStep a tanečních her obecně.

Jak se dostat do hry

Hned po startu programu EverStep (nejčastěji odkazem na ploše nebo z nabídky start) se dostanete do úvodní smyčky. Zde vám program ukáže své logo, demo mód nebo loga partnerů projektu. Všechny tyto obrazovky jsou charakteristické jednou věcí – blikajícím nápisem [Press Start].


Stiskněte tlačítko start na taneční podložce, popřípadě klávesu Enter přímo na klávesnici a dostanete se do hlavního menu.


Start Hry [Start Game] – Tato volba zapne hru v režimu výběru každé skladby zvlášť. Tento mód je doporučený pro začátečníky.
Battle Mode [Battle Mode] – Mód bitvy dvou hráčů nebo jednoho hráče a počítače, hráči během hry sbírají energii, kterou pak znepříjemní život svému proti hráči.
Nonstop Mode [Nonstop Mode] – Hra několika skladeb jdoucích za sebou v sekvenci.
Nastaveni [Options] – Zde je možnost nastavení herních parametrů. Zde je také možnost přepnout hru do českého jazyka.
Stahnout Songy [Download Songs] – Možnost stáhnout další písničky do hry EverStep.
Exit – Ukončí hru

Pokud zvolíme jednu ze tří prvních možností zobrazí se nám následující nabídka:


Jeden hráč [One Player] – jeden hráč, používá jednu podložku.
Dva hrači [Two Players] – dva hráči, každý používá vlastní podložku.
Double [Double] – jeden hráč, který používá 8 panelů na dvou podložkách zároveň. Před hraním tohoto modu doporučujeme podložky spojit k sobě - většina hardpadů má pro toto použití propojky. Tato volba není přístupná v Battle modu.
Multiplayer [Multiplayer] – Až 8 hráčů až na osmi podložkách najednou. Více o tomto modu najdete v separátním návodu. Tato volba není přístupná v Battle modu.

Po výběru počtu hráčů následuje výběr hudby.


Na této obrazovce si máme možnost zvolit skladbu, kterou budete hrát. Při najetí na každou skladbu se zahraje její úryvek, ukáže se obrázek na pozadí a také obtížnosti, které je možné u této skladby hrát.

Ovládání:
Doleva, Doprava – výběr skladby.
2x po sobě stlačení šipky nahoru – nižší obtížnost
2x po sobě stlačení šipky dolu – vyšší obtížnost.
Kombinace – Nahoru, Dolu, Nahoru, Dolu – nabídka, která umožňuje změnu řazení skladeb (podle názvu, autora, obtížnosti, atd.).
Start – start skladby.
Dvojité zmáčknutí start – nastavení modifikací (rychlost šipek apod).

Po tomto menu se již definitivně dostáváme do hry.


Jak hrát

Ve hře samotné na vás čeká tato obrazovka:

Nejprve si popíšeme jednotlivé prvky na obrazovce:
1. Horní lišta – ukazuje název skladby a jak jsme v ní daleko (na tomto obrázku je odehrána zhruba první třetina skladby).
2. Životy – když se daří potvrzovat správně, tak se tato lišta naplňuje, naopak když se do šipek netrefujeme tak životy ztrácíme. Jakmile životy klesnou na nulu, hra končí.
3. Target šipky – tyto šipky představují cílové šipky. Přesně v momentě, kdy se s nimi překryjí barevné šipky (6) je potřeba na podložce zmáčknout příslušný panel.
4. Hodnocení – za každou šipku vám hra udělí hodnocení, které je vidět zde. Hodnocení může být:

Fantastic – 5 bodů - nejlepší hodnocení
Excellent – 4 body - velmi dobře
Great - 2 body - dobře
Decent - 0 bodů - slušně
Way off – -6 bodů - mimo
Miss – -12 bodů - netrefená šipka (zmáčknutí úplně jindy nebo nezmáčknutí vůbec)

5. Kombo – při potvrzení každé šipky s hodnocením Great a lepší se kombo zvedne o jedna, při Decentu a horším naopak padá na nulu. Zde tedy potvrzeno 91 šipek v řade za sebou správě.
6. Šipky – taneční kroky, každá šipka reprezentuje jeden krok a je potřeba jí potvrdit v momentě kdy se protne s target šipkou (3).

Pokud chcete hru přerušit držte dlouze klávesu START (Enter) pro pokračovaní na vyhodnocení nebo ESC pro návrat na výběr hudby.
Jak je již s popisu prvků patrné, princip hry je stisknout šipku přesně při překrytí barevných šipek a cílových. Tento moment je navíc přesně do rytmu hudby. Právě to, jak přesně jste šipku trefili, ovlivňuje Vaše hodnocení.



Pokud vyberete skladbu obtížnosti Začátečník (Novice), objeví se na obrazovce navíc i taneční podložka, která vám pomůže se ve hře zorientovat. Půl sekundy před tím, než máme tlačítko stisknout se toto tlačítko na taneční podložce rozsvítí. V momentě, kdy jej máme stisknout, pak tato záře zesílí. Díky tomu je možné se snadněji trefit do rytmu a lépe porozumnět principu hry.



Postupem hry začnete potkávát i jinak barevné šipky než jenom červené. Barva znázorňuje dobu, kde se šipka nachází v rytmu skladby. Zatímco klasické červené šipky jsou čtvrtinky (1/4 taktu), modré jsou přesně mezi nimy atd. Dále je možné potkat 3 typy speciálních šipek:
Hold - tuto šipku je potřeba držet (stát na panelu na podložce) od začátku až do konce holdu. Pří úspěšném splnění Vám přidá ke skóre hodnotu jednoho Fantasticu.
Roll - při této šipce je potřeba neustále dupat na daný panel podložky a to rychlostí min 3x za sekundu. Pří úspěšném splnění Vám přidá ke skóre hodnotu jednoho Fantasticu. (pozn. obtížnost této šipky hodně záleží na jaké podložce hrajete, na softpadech s výplňí je nejtěžší, na hardpadech naopak nejlehčí)
Mina - při průletu miny target šipkou nesmíte na daném panelu stát, jinak mina exploduje, odečte vám skóre a životy. Za úspěšné vyhnutí se mině žádný bonus není.


Hodnocení

Po dokončení skladby nás čeká výsledková obrazovka, kde se dozvíme, jak jsme si vedli.


Tip: Při této obrazovce lze zmáčknout klávesu Print Screen, obrazovka se “vyfotí” a uloží do adresáře Dokumenty/Ever Step/Screenshots. Pak ji můžete třeba ukázat přátelům jako důkaz, co jste překonali za skladbu.

Ve středním sloupci můžete zjistit, jak jste si vedli a kolik jednotlivých hodnocení jste nasbírali. Úplně vlevo je znázorněno celkové skóre v procentech. 100% by hráč získal v případě, že potvrdí všechny šipky na Fantastic, úspěšně udrží všechny dlouhé šipky a vyhne se všem minám. Nad procenty je také znázorněný life graph, který zobrazuje průběh Vašeho života za celou skladbu a také výsledná známka. Známky jsou následujcící:

4 hvězdičky - 100%
3 hvězdičky - 99%
2 hvězdičky - 98%
hvězdička - 96%
S+ - 94%
 - 92%
S- - 89%
A+ - 86%
 - 83%
A- - 80%
B+ - 76%
 - 72%
B- - 86%
C+ - 64%
 - 60%
C- - 55%
 - přežito
 - nepřežito


Mod bitvy

Mod bitvy dvou hráčů nebo jednoho hráče a počítače. Hráči během hry sbírají energii, kterou pak znepříjemní život svému proti hráči.


Hra vypadá podobně jako u klasické hry, avšak nemáme zde životy, Místo nich máme ukazatel toho, kdo vyhrává – vede ten hráč, jehož barva zabírá větší část pásky nahoře nad targety.

Druhou změnou je energie uprostřed – při každé správně potvrzené šipce se energie nabíjí, jakmile je plná dostane druhý hráč modifikátor, který mu hru znepříjemní.

Jak si navíc můžeme všimnout, šipky obou hráčů jsou zrcadlové, obtížnost je tedy pro oba stejná, ale nelze koukat k protihráči během hry.



Zde se můžete podívat jak bitva probíhala a kdo kdy vyhrával v podobě grafu, jinak klasicky procentuální hodnocení a hodnocení jednotlivých šipek.

Tipy a triky

Nevracet se na střed - jeden ze základů hry na taneční podložce je naučit se nevracet se na střed a obecně nestát na středu. Hra nijak nepenalizuje stání na panelu podložky, když tam zrovna není žádná šipka. Proto doporučujeme na začátek skladby se rovnou místo středu postavit na pravou a levou šipku na podložce. Pak vždy střídat nohy a nechávat nohy na právě potvrzené šipce. Nejen, že takto dosáhnete lepších výsledků, ale navíc se hra stává zabavnější.

Udržovat rytmus - Ikdyž zrovna ve hře není žádná šipka, vyplatí si podupávat do rytmu hudby i jentak naprázdno. Jakmile se šipka opět objeví půjde se do ní trefit lépe a dosáhnete lepších výsledků.

 

Flash News

Máme nový web, yeah! Nově tu najdete návody, více informací a vůbec všechno. Včetně možnosti stáhnout nejnovější verzi EverStepu Web.

Partneři




Reklama